Načítání obsahu...

Uživatel byl odhlášen

Nesprávné jméno nebo heslo

Blog

Blog

BOSCH 2020

"Naším cílem do budoucna je pokračovat ve vývoji inovativních řešení pro mobilitu na kole a inspirovat lidi. Za tímto účelem usilujeme o to, abychom pokračovali ve vývoji průkopnických produktů a služeb, které propagují cyklistiku pro všechny"

Claus Fleischer společnost BOSCH eBike System


BOSCH zahajuje cyklistickou sezonu 2020 zásadní novinkou - motorem Bosch Performance CX Generace 4.

Možná jsou někteří překvapeni touto informací, protože motor s tímto označením je nejpoužívanější motor na trhu a již několik let brázdí cesty na celém světě a pro nadcházející sezonu jej mají některé značky stále v nabídce pro modelovou řadu 2020. Co je ale pro zákazníka důležité je právě označení Generace 3 a Generace 4.


A zde uvádíme to co tyto motory spojuje a současně rozděluje.

        Co je spojuje?

  • jedná se o motory středové ( motory nábojové jsou jednoznačně na ústupu )
  • točivý moment zůstává u obou motorů stejný - 75 Nm
  • pro oba motory je možné použít akumulátor v provedení PowerPack 300/400/500 Wh a v provedení PowerTube 400/500/625 Wh. Záleží ale na samotném provedení rámu kde je akumulátor umístěn.

        A kam se posunul motor Generace 4?

  • motor je podstatně menší a to o 48%
  • hmotnost motoru se snížila stávajících 4,09 kg na současných 2,9 kg
  • u nového motoru je již použitý velký převodník který je ve většině případů v rozsahu 36 - 38 zubů a tedy s podstatně delší životnost oproti 15 - 18 zubů u generace 2.
  • i díky velkému převodníku je přechod prahové rychlosti 25 km/h podstatně plynulejší a režim eMTB byl přeprogramován a poskytuje stalý výkon ve velkém rozsahu kadence
  • u motoru generace 4 je použito již válečkové spojky a tím se jízda bez asistence, tedy "ZA SVÉ" značně přiblížila jízdě na běžném kole
  • při stejném točivém momentu 75 Nm se zvýšila podpora asistence v režimech Tour ze 120 na 140% v režimu Turbo z 300 na 340% a v progresivním režimu eMTB ze 120 - 300% na 140 - 340%.
  • současně s tímto motorem je uveden na trh akumulátor s kapacitou 625 Wh oproti 500 Wh které jsou maximem v loňském roce

      A co se dá novému motoru vytknout?

  • akustický projev motoru -hlučnost je závislá na mnoha faktorech, jako například konstrukce rámu, uložení motoru a použité komponenty a zatímco generace 2 generovala "elektronický šum" tak nová řada Performance CX generuje o něco hrubší tón, ale je nutné podotknout že zvuk motoru nijak neobtěžuje a je stále tišší oproti motoru Yamaha nebo Shimano


     Motory BOSCH

Active Line - 40 Nm maximální asistence 250% 

Active Line Plus - 50 Nm maximální asistence 270%. 

Performance Line - 65 Nm maximální asistence 300 %

Performance Line CX - 75 Nm maximální asistence 340 %

        Active Line                                                                     hmotnost motoru 2,9 kg

      Active Line Plus                                           hmotnost motoru 3,2 kg        používáme u modelů  Voice a KTM

      Performance Line.                                       hmotnost motoru 2,9 kg        používáme u modelů KTM

      Performance CX Gen. 3.                             hmotnost motoru  4,09 kg     používáme u modelu HEAVY TOOLS FS 27,5"+

      Performance CX Gen. 4.   novinka 2020   hmotnost motoru 2,9 kg        používáme u modelů HEAVY TOOLS 2020 a KTM


   Baterie BOSCH


PowerPack 300, 400, 500 Wh