This is custom content
Elektrokolo je v zásadě běžné jízdní kolo, které má ale jednu velmi zajímavou "vychytávku" a tou je elektromotor, který může cyklistovi pomáhat se šlapáním. Zdůrazňujeme může, protože záleží čistě na něm, jestli si asistenci elektromotoru zapne případně jakou intenzitu pomoci bude požadovat. Důležitou věcí je ale fakt, že VŽDY musí jezdec šlapat.
Elektrokolo není moped a podle platné legislativy NESMÍ jezdit samo, tedy bez pohybu pedálů. Pomoc elektromotoru je navíc poskytována pouze do rychlosti 25 km / hodinu a ta je omezena Evropskou legislativou č. 168 / 2013. Ve všech zemích EU platí norma, která zpřesňuje požadavky. U nás to je norma s označením ČSN EN 15194, která je též známá pod zkratkou EPAC.
Objednávejte s jistotou a my uděláme maximum pro vyřešení problémů s velikostí, které by mohly nastat. Podívejte se na naši stránku s nákupními podmínkami pro více informací.
Dojezd elektrokola závisí na kapacitě baterie, úrovni použité asistence, terénu a hmotnosti jezdce. V průměru může většina elektrokol ujet na jedno nabití 20 až 50 mil (32 až 80 km). Některé špičkové modely mohou na jedno nabití ujet až 160 km (100 mil), zatímco jiné mají dojezd pouze 16 km (10 mil).
Doba nabíjení baterie elektrokola se liší v závislosti na kapacitě baterie a použité nabíječce. Obecně platí, že plné nabití baterie elektrokola trvá 2 až 6 hodin. Některé špičkové modely jsou vybaveny funkcí rychlonabíjení, která dokáže nabít baterii za pouhou hodinu nebo i méně.
Pravidelná údržba elektrokola zahrnuje udržování baterie nabité, čištění kola po použití a kontrolu tlaku v pneumatikách a brzdách. Důležité je také nechat kolo v případě jakýchkoli problémů odborně opravit. Při údržbě dbejte na dodržování pokynů výrobce a v případě nejasností se obraťte na odborníka.
Maximální rychlost elektrokola se liší v závislosti na modelu, typu motoru a místních předpisech. Ve většině zemí je povolená rychlost elektrokol omezena na 15-20 km/h. Některá elektrokola však mohou jet rychleji a z bezpečnostních důvodů mohou být omezena na určitou rychlost.
Elektrická kola poskytují jezdci asistenci, což usnadňuje šlapání do kopce a překonávání delších vzdáleností. Jsou také šetrnější k životnímu prostředí než tradiční kola, protože vypouštějí méně emisí. Elektrická kola jsou však obvykle dražší než tradiční kola a kvůli přidaným součástkám vyžadují více údržby.
Můžete nás klidně navštívit bez předchozí domluvy, pokud si chcete jen prohlédnout nabídku. Avšak, pokud byste chtěli diskutovat o novém kole, prosím rezervujte si termín, abychom se mohli ujistit, že bude k dispozici někdo, kdo vám může odpovědět na všechny otázky, které byste mohli mít. Není žádný tlak na nákup a s radostí vám ukážeme možnosti a poskytneme rady.
Elektrokola mohou být dražší než tradiční jízdní kola, ale cena se může lišit v závislosti na značce, modelu a funkcích. V průměru stojí většina elektrokol od 500 do 5 000 liber. Špičkové modely mohou stát přes 10 000 liber, zatímco levné varianty lze najít i za méně než 500 liber.
Ano, elektrokola jsou vhodná pro dojíždění, protože umožňují delší a efektivnější jízdu. Poskytují také asistenci jezdci, což usnadňuje překonávání kopců a protivětru. Kromě toho jsou elektrokola šetrnější k životnímu prostředí než tradiční způsoby dopravy, takže jsou skvělou volbou pro ty, kteří chtějí snížit svou uhlíkovou stopu.
Náklady na výměnu baterie elektrokola se liší v závislosti na značce a velikosti baterie.
Hmotnost elektrokola se liší v závislosti na značce, modelu a funkcích. V průměru většina elektrokol váží od 35 do 70 liber (16 až 32 kg). Skládací elektrokola bývají lehčí, zatímco horská elektrokola jsou obvykle těžší díky pevnějšímu rámu a komponentům.
Předpisy týkající se elektrokol se liší v závislosti na regionu a zemi, ale ve většině případů jsou elektrokola povolena na cyklostezkách a cyklotrasách. V některých oblastech však mohou platit rychlostní limity nebo jiná omezení. Před jízdou na elektrokole po cyklostezkách a cyklotrasách je důležité zkontrolovat místní předpisy.
Ano, na elektrokole můžete jezdit i v zimě. Je však důležité přijmout další opatření k zajištění bezpečnosti, například používat vhodné zimní pneumatiky a oblečení. Chladné počasí může také ovlivnit životnost baterie, proto je důležité udržovat baterii nabitou a v době, kdy ji nepoužíváte, ji skladovat na teplém místě.
Většina elektrokol je konstruována tak, aby byla odolná proti vodě, a lze na nich jezdit v dešti. Je však důležité kolo řádně udržovat, aby nedošlo k jeho poškození vodou. Po jízdě ve vlhkém prostředí byste měli kolo otřít a uložit ho na suchém místě.
Ano, pomocí přestavbové sady můžete své stávající kolo přestavět na elektrokolo. Konverzní sady obsahují motor, baterii a řídicí jednotku, které lze přidat k vašemu stávajícímu kolu. Proces přestavby však může být složitý a může vyžadovat odbornou pomoc.
Ano, můžete si vyzkoušet jízdu na kole a elektrokole jak venku, tak i uvnitř, dle vaší volby. Naše prodejny mají testovací dráhy s pryžovými podlahami, takže se nemusíte starat o počasí.
Kola objednáváme průběžně a bez dlouhých časových prodlev. Kontaktujte nás pro nejaktuálnější informace o dostupnosti. Problémy se zásobováním mohou ovlivnit dostupnost všeho, od kol po komponenty atd.
Předpisy týkající se elektrokol se liší v závislosti na regionu a zemi, ale ve většině případů k jízdě na elektrokole nepotřebujete řidičský průkaz. Mohou však existovat věková omezení nebo jiné požadavky, které musíte splnit. Před jízdou na elektrokole je důležité zkontrolovat místní předpisy.